Quin tipus d'aprenentatge és millor per als xiquets?
Bona vesprada xics i xiques, a
continuació vaig a fer una petita comparació entre dos plantejaments
metodològics. Amb aquesta comparació el que vull aconseguir és la vostra
reflexió sobre el tema ja que, com a futurs mestres, és molt important
conèixer-ho.
Per una banda, Jordi Adell,
llicenciat en Filosofia i Ciències de l'Educació a la Universitat de València,
defensa la metodologia basada en la construcció del coneixement mitjançant
activitats innovadores per als xiquets, partint del seu potencial. Per altra
banda, Gregorio Nuri, filòsof i educador, defensa el coneixement factual,
criticant la visió actual que es té sobre el mateix.
“Ments meravelloses”, és com es diu
el primer vídeo, al qual Jordi Adell defensa que els joves han de perseguir les
seues passions mitjançant activitats que siguen motivadores i desafiants per a
ells. Per a aconseguir això, nosaltres, com a mestres em de intentar
motivar-los en tot moment i intentar desenvolupar el seu potencial al màxim.
Per a plantejar aquest tipus de metodologia conta dues histories de xiquets
emprenedors que aconsegueixen grans coses per perseguir els seus somnis.
Per altra banda, al text “En defensa
del coneixement factual”, Gregorio Luri defensa el coneixement factual, el qual
es basa en l’aprenentatge de fets, dades, formules... és un aprenentatge
repetitiu i reproductiu. Criticant també la pèrdua d’aquest tipus
d’aprenentatge a les escoles, ja que s’està substituint per uns altres tipus d’aprenentatges
més moderns basats en la comprensió, la creativitat,
la resolució de problemes...
A continuació, us adjunte els mapes
conceptuals del vídeo i el text per a que pugau entendre-los millor.
Com es pot observar, són opinions
completament oposades entre sí, ja que en el primer cas es defensen
metodologies més actuals en les quals s’empren la creativitat,
l’assaig-error... Mentre que en l’altra, es defensa la metodologia tradicional
en la què s’empra la memòria com a ferramenta principal.
Finalment, crec que els dos tenen
raó amb la seua opinió respecte a l’aprenentatge. Cadascú té el seu punt de
vista respecte al mateix i, per tant, tot és comprensible. Jo personalment, recolze
la opinió de Jordi Adell, ja que pense que el coneixement ha de partir de les motivacions
dels xiquets i xiquetes, utilitzant una metodologia basada en la cooperació, la
participació i la dinàmica, però això no vol dir que li traiga importància al
segon, doncs s’hauria d’ intentar utilitzar una metodologia que siga motivadora
i que a la vegada, els xiquets aprenguen amb ella sense dificultats.
Ana Cerdán Ballesteros
Comentarios
Publicar un comentario